keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

Tervetuloa korot kopisten kenkäfriikin multimediataiteilija Jemina Staalon virtuaaliseen verkkoon

Tervetuloa korot kopisten kenkäfriikin multimediataiteilija Jemina Staalon virtuaaliseen verkkoon. Tässäkin avautuu Shoe fet -näyttelyni, jossa paneudun naisten kenkien merkitykseen popkulttuurissa. Sivut avasin helmikuussa 2010, ja kuvat ovat vuosien intohimoisesta saatosta, tekstit v. 2007-2012 ajalta. Minua on aina kiinnostanut viktoriaanisuuden estetiikka, kirjallisuus, keksinnöt, mullistukset, nonsense, varietee, kaksinaismoraali ja porsaanreiät. Kuinka korsetti puristi naisen ilmaisun olemattomiin.. Kengät kiinnostavat minua myös vahvoina symboleina korkeakultuurissa, underground skenessä, populäärikulttuurissa ja saduissa: Luis Bunuel: Kamarineidon päiväkirja, Päiväperho; Tarantinon fetisismi jokaisessa filmissään; Almodovarin korkeat korot; Tuhkimo, Lisbet Salander, The Crow, Ihmemaa Ozin rubiineja hohtavat taikakengät jotka kulkeutuivat myös elokuvaan Villi sydän.. Puhumattakaan kengistöä joilla on oma tahto kuten Red Shoes baletti... Tai rumista kengistä jotka kuitenkin ovat maailoman tärkeimmät kuten elokuvassa Mermaids.. Maailman kaunein muoto on hevosen profiili, sitä kaunempaa ei täydellisyydestä löydy.. Ihmisen muomaamana kenkä on kaunein esine kurveineen kaikkineen.. Viktoriaanisen kauden naisen saapikas on kaunein ja veistoksellisin kengän muoto.. Myös Minna Parikan uudet kengät ovat täysin silmillä syötäviä... Tässäkin avautuu Shoe fet -näyttelyni, jossa paneuden naisten kenkien merkitykseen populäärikulttuurissa... linkissä:                  kenkafriikki.suntuubi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.